عاشقان ولایت

عاشقان ولایت

جبهه ایستادگی ایران اسلامی که بیش از یک سال است در عرصه فعالیتهای سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی فعال شده است ، حاصل تجمیع تعدادی از تشکل های با سابقه سیاسی ، انقلابی ، اجتماعی و شخصیتهای روحانی ، علمی و فرهنگی می باشد و تاکنون با صدور اطلاعیه ها و انجام مصاحبه ها به بیان دیدگاه ها و مواضع خود پرداخته است .

در بیانیه ی دبیر کل این جبهه حجه الاسلام حبیبی درباره چیستی و چرایی این جبهه 4 اصل کلی به شرح ذیل بیان شده  :

1-بی تردید انقلاب اسلامی میراث مجاهدت هزاران شهید و رزمنده فی سبیل الله است که امروز به عنوان امانت در دست ماست و پاسداری از ان و دستاورد های آن بر همگان واجب است . این پاسداری در شرایط فعلی نیازمند بصیرت ، مجاهدت ، مقاومت و ایثار و از خودگذشتگی معنی دار است و چنانچه نتوانیم با شرایط تاریخی فعلی نقش خود را ایفاء نمایند همیشه در طول تاریخ مسئول خواهیم بود و به بدی از ما یاد خواهد شد سرعت حوادث در محیط و پیرامون داخل و خارج ما چنان رو به تزاید است که تنها و با رصد هوشمندانه و گزینش احسن ، امکان مواجهه با آنان وجود دارد .

2-انقلاب اسلامی ایران به تعبیر حضرت امام خمینی (ره) پرتویی از نورالهی بود که به این کشور تابید و منحصر در چارچوب مرزی ایران نبوده و نخواهد بود چنانچه پیش بینی آن پیر سفر کرده را امروز می بینیم و شاهد بیداری اسلامی در اطراف خود و منطقه هستیم اما در عین حال نباید فراموش کنیم که از مهمترین دغدغه های امام تحقق انقلاب اسلامی در نظام جمهوری اسلامی ایران و ارائه یک نمونه و الگو به همه مسلمانان بلکه بشریت بوده است این الگو سازی آنچنان از اهمیت مضاعف برخوردار بوده و هست که بنیان گذار این نظام از فردای پیروزی با پشتوانه اندیشه راهبردی اسلام ناب محمدی(ص) زمینه های استقرار نظام جمهوری اسلامی با الگوی مردم سالاری دینی را پی ریزی نمود و در کمتر از سه ماه هویت و نام این نظام را در تارک و قلوب همه موحدان و مسلمانان و انقلابیون ثبت نمود و نظام جمهوری اسلامی ایران در فرهنگ سیاسی جهان و مطالعات اندیشمندان جایگاه خود را پیدا کرد ، گزاف نیست اگر بگوییم امروز تحقق اهداف انقلاب اسلامی رابطه معنی داری با کار آمدی نظام جمهوری اسلامی ایران پیدا کرده است و مهمترین و انقلابی ترین وظیفه رفع دغدغه ها از فرا روی این نظام نو پاست .

نظامی که در فرآیند پس از تثبیت و مراحل تکاملی و تعالی خود نیازمند بازتعریف و بازتولید اندیشه های ناب اسلامی و الگوسازی و رفع مشکلات یکی پس از دیگری است . حوادث چند سال اخیر نشان داد که غفلت از این هدف راهبردی و مشغول شده به مباحث حاشیه ای و روبنایی و دادن وعده های پر هزینه و دور از انتظار فریاد رهبر معظم انقلاب اسلامی را نیز درآورده و خطاب به رئیس دولت و اعضاء آن فرمودند : سعی کنید دچار حاشیه سازی های مسئله دا نشوید .

3-نگاه نظام مند و راهبردی امام خمینی در رهبری و تأسیس جمهوری اسلامی ایران حکایت از این توانایی داشته و دارد که این نظام از مبانی محکم برخوردار است توانایی علمی و عملی رهبر فقید انقلاب در ارائه نظریه ولایت فقیه و باز تعریف آن با تکیه بر اندیشه های فقیهان پیشین و درک عمیق و راهبردی وی از منابع و ادله اسلامی ، پیشبرد هدفمند نظام جمهوری اسلامی ایران را تضمین نمود و به صراحت اعلام کرد که پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد ، گرچه حوزه بحث و اندیشه ورزی در باب حکومت دینی و نظام سازی بر مبنای فقه نزد فقیهان و عالمان همچون سایر مباحث مفتوح است لیکن این حقیقت که قرائت امام خمینی از تئوری ولایت فقیه و پیوند مستحکم آن با مردم سالاری دینی به محک تجربه آراست و سه دهه حیات جمهوری اسلامی ایران با جهت گیری های درست و نظام سازی قوی در مقابل دشمنان اسلام را به ارمغان آورد سرمایه بزرگ ما در ادامه این راه روشن است . همگان و در رأس آنان حوزه های علمیه و فقیهان نواندیش رسالت بس بزرگی در تبیین این اصل راهبردی و در فقه سیاسی بر عهده دارند و بایستی با رویکرد مسئله شناسی در تبیین این موضوع حکیمانه تلاش نمایند .

4-با امعان نظر به مطالب فوق الذکر ، مهمترین رویکرد در شرایط فعلی خاصه در حوزه اقتصادی و فرهنگی ، غریو وحدت اصولی با تکیه بر مبانی و ارزشهای انقلاب اسلامی و منافع ملی و بدور از هر نوع گرایش قومی و تبار اندیشی و توجه به دغدغه ها و آسیب ها و اصلاح آنهاست ، شرایط پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 و آثار و عوارض بد اخلاقی های آن دوران ، سوء تعبیر و برداشتهای اولیه تا حد مقابله با نظام و شکل گیری جریان فتنه ، بروز جریانهای انحرافی ، وضعیت اقتصادی و فرهنگی کشور ، شرایط پر تلاطم منطقه ای و فرامنطقه ای وعده نائل آمدن به چشم انداز در افق 1404 و مطالبات نسل جدید و شرایط تحول آفرین حوزه های علمی ، آموزشی و فناوری در سطح جهان و دهها عامل دیگر همگی آیات و براهین روشنی است که ایران اسلامی با راهبرد وحدت نیروهای اصول گرای خردمند و انقلابی و باایستادگی بر اصول و ارزشهای اسلامی مسیر نظام سازی عزت مندانه خود را با الگوی مردم سالاری دینی با حضور شخصیتهای سیاسی ، انقلابی و فرهنگی و احزاب و تشکلهای ذیل تشکیل و فعالیتهای خودرا آغاز نمود : جبهه حامیان ولایت ، حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی ، جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی ، جمعیت جوانان انقلاب اسلامی ، جمعیت پیروان حضرت زینب (س) ، حزب سبز ، حزب نیک اندیشان ایران اسلامی ، انجمن بین المللی جنبش ضد صهیونیستی ، مجمع اسلامی آرمان ملت ایران ، خدمتگزاران ایران اسلامی ، حزب اسلامی ایران زمین .

(به نقل از سایت جبهه ایستادگی www.istadegy.com)

جبهه ایستادگی سومین و حاشیه ای ترین جبهه اصولگرایان در انتخابات مجلس است که محور اصلی آن دکتر محسن رضایی است . آقای رضایی خواهان حضور نماینده ای از سوی خود در جبهه متحد اصولگرایان (گروه8+7) بود اما با ناکامی در این راه ، تلاش دارد تا از طریق جبهه ایستادگی ، نماینده ای وارد این گروه کند .

 

اعضای جبهه ایستادگی چه کسانی هستند ؟

این جبهه ائتلافی از یازده گروه کمتر شناخته شده سیاسی است که نوعاً عمده فعالیت آنها محدود به دوره برگزاری انتخابات در ایران است . اجزای این جبهه ، تشکل های شناختهشده نیستند و بیشتر در حاشیه اصولگرایان حضور داشته اند .

 در این جبهه شماری از فعالان نسل دوم و سوم کارگزاران جمهوری اسلامی حضور دارند و چهره های شاخص آنان عبارتند از : عبدالحسین روح الامینی ، حجت الاسلام سید محمود علوی ، حجت الاسلام حبیبی و علی رضایی (پسر محسن رضایی)

جبهه ایستادگی بر خلاف جبهه پایداری ، از عمق و نفوذ در بخش های مختلف حکومت بر خوردار نیست و تلاش گروه های این جبهه ، برای پیروزی در دو دوره اخیر انتخابات مجلس و دو انتخابات آخر ریاست جمهوری (به جز حزب توسعه و عدالت) که محسن رضایی نامزد آن بود به شکست انجامیده است .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

[ چهار شنبه 12 بهمن 1390برچسب:, ] [ 6:48 ] [ فدایی ولایت ] [ ]
درباره سايت

در این ایام غبارآلود فعلی و عیان نبودن حق از باطل قصد داریم با یاری گرفتن از خداوند متعال و استعانت از حضرت ولی عصر(عج) و رهنمودهای مقام معظم رهبری در کنار دیگر عزیزان چراغ راهی باشیم برای جوانان این مرز وبوم انشاءالله
نويسندگان
لينک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عاشقان ولایت و آدرس ashora-velayat.LXB.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





امکانات وب

ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 31
بازدید ماه : 605
بازدید کل : 78697
تعداد مطالب : 158
تعداد نظرات : 35
تعداد آنلاین : 1